torsdag 6 oktober 2005

I´ve raised a good girl...

I made this lo about a week ago and well not that I am really pleased about how it turned out, but I love the story. If you can´t read the journaling it is:

" It has accured to me alot of times before, but it really hit me last wednesday when I was on my way to choir practise. Stina yeslled: Bye mom! I love you! Then she added: Have a good time! Thats when i instincibly thought in english: I´ve raised a good girl"

It is true: I have been so scared when I have faced a lot of mommy moments when I was suppose to be so grown up and mature and sure of how everything was going to be handled. But at the end of the day she is really fantastic. She has every quality that I have wished upon her: She is kind, caring funny, intelligent and beautiful. She has a lot of friends how really likes to be with her. She cares for others in a way everyone should, she puts herself aside alot which I think is extra ordinary for a six year old. These qualities are going to help her in life, but also going dissapoint her sometimes when her kindness isn´t appricated and taken advantege of. Because that is how the world is today. Kind people get in trouble for being that way, unforunatly. I just hope that she is going to stay strong about her beliefs and safe about herself.

So, I have a rock on great girl!

_________________________________________________

Jag gjorde den här lo´n förra veckan och inte för att jag blev speciellt nöjd med den utan jag tycker om historien bakom den. Om du inte kan läsa texten så är den här:

" Det har slagit mig många gånger, men det var som en aha-upplevelse förra onsdagen när jag var på väg till kören. Stina ropade: Hej då mamma! Jag älskar dig! Sen la hon till: Ha det så bra! Då tänkte jag instinktivt på engelska : I´ve raised a good girl! "

Det är sant: Jag har varit med om många mamma upplevelser där jag ska vara så vuxen och mogen och veta precis hur all ska tas om hand. Men till syvens och sist är hon faktiskt fantastisk. Hon har alla kvaliteter som jag har önskat henne: Hon är snäll, omtänksam, rolig och vacker. Hon har många vänner som tycker om att vara med henne. Hon bryr sig om andra på ett sätt som alla borde göra, hon sätter sig själv åt sidan som jag tycker är extra ordinärt för en sexåring. De här kvaliteterna kommer hjälpa henne i livet, men göra henne besviken ibland för att hennes godhet inte uppskattas och blir utnyttjad. För det är hur världen ser ut idag, tyvärr. Jag hoppas bara att hon fortsätter stå för vad hon tycker och tänker och att hon fortsätter att vara stark i sig själv.

Så, jag har en skitcool tjej!

1 kommentar:

Share!